رابطه ضریب توان با طول عمر ومصرف لامپ چیست؟ | ایران لوستر

منظور از ضریب توان چیست و بالاتر بودن ضریب توان چه  تفاوتی را ایجاد می کند؟ چرا قیمت  محصولات با ضریب توان بالا بیشتر است؟

برای فهم بهتر موضوع مثالی را مطرح میکنیم. تاجری را فرض کنید که سرمایه‌ای در اختیار دارد و با این سرمایه خرید و فروش انجام می‌دهد، هرچه تاجر سرمایه بیشتری در کار بگذارد، قطعا سود بیشتری نیز به او تعلق می‌گیرد.

حال فرض کنید این تاجر فرزندی دارد که از پدرش می‌خواهد که با پول‌های او بازی کند. کودک می‌خواهد پول‌های پدر را مانند قطار بر روی زمین بچیند و با آن‌ها سرگرم شود. تاجر می‌داند اگر پول را جهت بازی فرزند به او بدهد با اینکه پول‌ها گم نمی‌شوند و چیزی از آن کم نمی‌شود اما بخشی از ظرفیت مالی‌اش بلوکه شده و صرف تجارت نمی‌شود.

 

این بلوکه شدن ظرفیت در مثال فوق درست به مانند توان راکتیو است. یعنی بخشی از توان که ظرفیت کابل را اشغال می‌کند ولی در آخر تبدیل به نور نمی‌شود. هرچه ضریب توان لامپ بالاتر باشد، میزان توان راکتیو (ظرفیت بلوکه شده) کمتر بوده و توان مصرفی با درصد بالاتری تبدیل به نور می‌گردد.
 

حال اگر ضریب توان لامپ بیشتر باشد معنی آن طول عمر بیشتر یا نور بیشتر نیست. همچنین معنی آن مصرف کمتر لامپ نیز نمی‌باشد، چرا که در توان اسمی لامپ مستقیماً توان اکتیو (سرمایه بلوکه نشده تاجر) مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرد.

 

سوال اینجاست که اگر هیچ یک از پارامترهای نوری لامپ با ضریب توان تغییر نمی‌کند پس چرا باید پول بیشتر بابت ضریب توان بالاتر داد؟

 
پاسخ در پارامترهای الکتریکی شبکه است. دو لامپ با وات برابر و ضریب توان متفاوت را در نظر بگیرید، این دو لامپ یک میزان نور خروجی در محیط تولید می‌نمایند اما لامپی که ضریب توان بالاتری دارد می‌تواند با سیم نازک تری تغذیه گردد.
لذا این موضوع عملاً در مواردی که تعداد لامپ زیاد است بیشتر خود نمایی می‌کند و عموماً مشتریان بزرگ به آن بیشتر اهمیت می‌دهند چون در سیم‌کشی مراکز بزرگ هزینه صرفه‌جویی شده در قطر سیم مسی، این اختلاف قیمت را توجیه می‌کند.
عملاً سیم با سطح مقطع بیشتر برای لامپ با ضریب توان پایین، حامل انرژی ای است که تا محل لامپ می‌رود ولی به نور تبدیل نمی‌شود و دوباره باز می‌گردد (مانند پول‌هایی که جهت بازی کودک بلوکه شده بود)
 

در پایان خاطر نشان می‌نماییم که ضریب توان واحد ندارد و در محصولات باکیفیت و خوب بزرگتر از ۰/۹ می‌باشد. پس در خرید لامپ لوستر به این مساله دقت کنید.

صفر تا صد طراحی لوستر | ایران لوستر

طراحی لوستر

یکی از خدمات ایران لوستر طراحی لوستر بر اساس دکوراسیون و ابعاد فضای شماست. از صفر تا صد این فرآیند توسط کارشناسان ایران لوستر و با همکاری بخش طراحی و بخش ساخت و بخش اجرایی شرکت صورت می پذیرد و در هر مرحله پیشنهادهای مربوطه طی جلسات متعدد با خریدار مطرح شده تا در نهایت لوستر ساخته شده در عین تایید خریدار، مطابق با جدیدترین متد در ساخت لوستر از نظر طراحی و تامین نور محیط باشد.

طراحی لوستر در چند مرحله صورت می پذیرد که به آن ها می پردازیم:

پیش از شروع به این نکته دقت کنید اگر برای لوستری که قرار است بخرید ، بودجه خیلی کمی را در نظر گرفته اید، پیشنهاد میکنیم در گام اول همه نمونه های موجود در سایت را بررسی نموده و در صورت یافت نشدن نمونه مورد نظر (که با توجه به تنوع بالای 3000 مدل بعید به نظر می آید) به سراغ طراحی لوستر بروید. حال اگر فضای خاصی دارید و یا به دنبال لوستری خاص با ویژگی های خاص هستید به ادامه مطلب توجه کنید و تا انتها مراحل را دنبال نمایید تا به سریع ترین و بهترین شکل به هدف خود برسید.

-مرحله اول اندازه گیری دقیق محل نصب لوستر است، یکی از المان های مهم در طراحی داخلی، اندازه اشیا استفاده شده در محیط است. قطعا برای داشتن لوستر با بهترین اندازه نیاز به آگاهی از ابعاد محل نصب است. این کار هم توسط خودتان و هم توسط کارشناسان ایران لوستر قابل انجام است.

چنانچه اندازه گیری توسط همکاران ما صورت بگیرد، این عمل با دقیق ترین ابزار انجام خواهد شد و خطای محاسباتی به حداقل خواهد رسید. ولی اگر نقشه ساختمان را نیز داشته باشید نیازی به اندازه گیری مجدد وجود ندارد.

-گام بعدی بررسی دقیق لوازم استفاده شده در محیط و همچنین مواد استفاده شده در سقف و کف و دیوارهاست. این شناسایی شامل جنس دیوار و کف و سقف (بطور مثال گچ ، پارکت ، چوب و...) و همچنین رنگ استفاده شده در آنها و همینطور وسایل استفاده شده از قبیل مبل و صندلی و آباژور و تابلوهای تزیینی و... است که همه این موارد باید بخوبی مورد بررسی قرار گیرد.

برای اطلاع کارشناس طراحی ایران لوستر از لوازم و اشیا استفاده شده در فضا کافی است تصاویر دقیقی از محیط برای ایشان ارسال نمایید تا در جریان همه قسمت های موجود در دکوراسیون قرار گیرند و یا امکان بازدید حضوری برای ایشان فراهم شود.

-مرحله بعدی مشخص شدن جای دقیق نصب لوستر و میزان استحکام سقف برای نصب لوستر است. برای این منظور در برخی از ساختمان ها، در هنگام ساخت آن پیش نیاز نصب لوستر فراهم شده است، مثلا شاسی کشی مستقل و یا نصب زنجیر محکم برای نصب لوستر.

-قدم بعدی پیش طراحی چند نمونه لوستر با توجه به مراحل قبلی است. با ذکر یک مثال این مرحله را توضیح می دهیم:

فرض می کنیم شما دارای فضایی با ابعاد 10متر در 15 متر و ارتفاع سقفی معادل 5 متر هستید و جنس دیوارها نیز گچی و به رنگ روشن و همچنین مبلمان استیل به رنگ طلایی و تابلو فرش های ارزشمند روی دیوارها هستید، به نظر بهترین گزینه برای چنین فضایی یک لوستر کریستالی با شکوه و یا یک لوستر شاخه ای برنزی با کریستال های شفاف و با درصد شکست نور بالاست تا فضایی سلطنتی را برای محیط شما به ارمغان آورد. برای چنین ارتفاع سقفی ، لوستر با ارتفاع 2 تا 2.5 متر بهترین گزینه بوده و قطر محصول نیز از 2 متر نباید تجاوز کند.

طرح اولیه لوستر سفارشی

در این مرحله بین 3 تا 5 پیش طرح با سبک های مختلف البته کاملا متناسب با فضا، توسط طراح ایران لوستر آماده شده و به مشتری ارائه می گردد تا از بین طرح های موجود به سلیقه شما یکی انتخاب شود.

-پس از انتخاب پیش طرح مورد نظر، طرح به صورت کامل درخواهد آمد، به این صورت که تمامی اجزا استفاده شده در لوستر اعم از جنس بدنه، آبکاری محصول و رنگ و جنس کریستال ها و همچنین میزان لوکس نوری مورد نیاز برای فضا و تعداد لامپ مورد نیاز برای فراهم کردن این میزان نور به طور کامل بررسی شده و به طرح اولیه افزوده خواهد شد. همه موراد گفته شده در قیمت لوستر نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این مرحله در هنگام انتخاب رنگ بدنه و کریستال در صورت وجود، علاقه مشتری نیز یکی از ملاک های اصلی است البته تا حدی که به طراحی لوستر آسیبی وارد نکند.

به طور نمونه طرح زیر را ببینید که تعداد کریستال ها و محل قرار گیری لامپ ها دقیقا مشخص شده است.

-گام بعدی برگزاری جلسه نهایی بین طراح شرکت و مشتری است تا جزئی ترین قسمت ها نیز به طور کامل بررسی شده و توافقات نهایی صورت گرفته تا برای شروع تولید مسئله ای وجود نداشته باشد.

 

-پس از تکمیل مراحل طراحی، عملیات تولید لوستر آغاز می گردد. در ابتدا شاسی اصلی محصول در چرخه تولید قرار گرفته و پس از آن قسمت های کوچکتر به بدنه اصلی متصل می گردد.

مشتری در این مرحله می تواند شاهد مراحل تولید بوده و از کم و کیف خرید لوستر خود مطلع شود.

-مرحله بعدی انجام عملیات آماده سازی برای نصب لوستر است. این مرحله به دو قسمت تقسیم می شود:

مرحله برپا کردن داربست برای نصب فیزیکی لوستر توسط نصاب

همچنین آماده سازی سیستم برق برای روشن کردن لوستر

ممکن است سیم برق استفاده شده توانایی روشن کردن همه لامپ های محصول را نداشته باشد و نیاز به تقویت سیم کشی برای جلوگیری از خطرات احتمالی امری ضرور باشد.

داربست نیز باید به نحوی در محل نصب شود که نصابان به راحتی امکان جابجا کردن لوستر و همچنین دسترسی به همه نقاط آن را بخوبی داشته باشند تا در فرآیند نصب تاخیر ایجاد نشود.

-مرحله پایانی نیز نصب لوستر در محل است، هر جای ایران که باشید این امکان فراهم است که تکنسین های نصب مجموعه ایران لوستر برای نصب لوستر شما اقدام نموده و در سریعترین زمان و با بیشترین ظرافت محصول شما را به طور کامل به شما تحویل دهند.

با تشکر تیم آموزشی ایران لوستر

دکوراسیون منزل افراد مشهور: ویل اسمیت

Willard Carroll "Will" Smith، بازیگر، تهیه کننده، رپر و ترانه سرای دوست داشتنی هالیوودی، زاده ی ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ است که در سال ۲۰۰۷ به عنوان قوی ترین بازیگر هالیوودی معرفی شد، در این قسمت می خواهیم به بررسی دکوراسیون داخلی خانه ی او واقع در کالیفورنیا بپردازیم.

دکوراسیون منزل افراد مشهور

فضای داخلی خانه مملو از تزیینات و اِلمان های فلزی و دست ساز می باشد که جلوه ای کلاسیک و قدیمی به دکوراسیون خانه بخشیده است. خانه ی ۲۳۰۰۰ متری ویل اسمیت حسی باستانی برگرفته از مجسمه ها و  ستون های به کار رفته در فضا هایی با سقف های قوسی شکل را القا می کند که استفاده از گیاهان طبیعی و شکل گیری چشم انداز طبیعی بیرون در انتهای هر فضا  و همچنین به کار گیری جزییات معماری خاورمیانه، آفریقا و آمرکای جنوبی این حس باستانی شبیه به کاخ های قدیمی را قوی تر می کند.

دکوراسیون منزل افراد مشهور

دکوراسیون منزل افراد مشهور

دکوراسیون منزل افراد مشهور

دکوراسیون منزل افراد مشهور

دکوراسیون منزل افراد مشهور

دکوراسیون منزل افراد مشهور

آنچه برای آسایش نیاز است در آپارتمان کوچک ۳۰ متری !

با به کارگیری ایده های خلاقانه و ترفندهای دکوراسیون و به کار بردن مبلمان ترکیبی و چند منظوره درآپارتمان های کوچک به نحوی باورنکردنی فضا بزرگتر جلوه گر می شود.

ایده های متناسب در طراحی و ایجاد فضای کافی برای ذخیره سازی وسایل از نیاز های اصلی در خانه های کوچک امروزی محسوب می شود.

متراژ این آپارتمان کوچک فقط ۳۲۲ فوت مربع (یا ۳۰ متر مربع) می باشد که در میلان، ایتالیا واقع شده است. این آپارتمان اگرچه کوچک به نظر می رسد اما هر چیزی که برای ایجاد راحتی و آسایش افراد مورد نیاز است در این خانه طراحی شده است ، فضاهای اصلی در آپارتمان شامل آشپزخانه، سالن نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و قسمت غذاخوری می باشد .

برای طراحی آپارتمان، طراح  به دلیل محدودیت فضا مجبور شده تا با خلاقیت همه نیاز ها را از فضاهای دسترسی و رفت و آمدها گرفته تا فضاهای ذخیره سازی و حیطه بندی متناسب فضاها و همینطور نور و تهویه مناسبی را در فضا بگنجاند و به همین سبب، طراحی منحصر به فرد و شگفت انگیزی در چنین فضای کوچکی ایجاد کرده است.

موقعیت : میلان، ایتالیا

طراح و مجری : Planair Studio

سبک طراحی : مدرن

نوع فضا : آپارتمان برای خانواده

در دکوراسیون داخلی آپارتمان، درب ورودی منزل در انتهای سالن  به پنجره ای ختم می شود و مابین آن ها  نشیمن و آشپزخانه در امتداد یک دیوار قرار گرفته اند و در دیوار روبرو یک دیوار مخفی به صورت کمد دیواری قرار گرفته که در پشت آن اتاق خواب و قسمتی به عنوان غذاخوری تعبیه شده است.

از ورودی به سمت نشیمن و آشپزخانه در یک سوی دیوار، کابینت های زیادی برای ذخیره مواد غذایی، لباس، کتاب ها و … وجود دارد.

در کنار تخت خواب نیز قسمتی برای کار و یا غذاخوری با ظرفیت چهار نفر  قرار گرفته است ، یک پنجره کوچک نیز در طراحی وجود دارد که برای ورود نور در هنگامی که درب بسته است و فضا در آپارتمان مخفی است در نظر گرفته شده است.

به منظور ایجاد حریم شخصی و تفکیک فضای خواب و استراحت ،تخت خواب در ارتفاعی بالاتر روی باکسی در نظر گرفته شده که با پلکانی به تخت خواب دسترسی دارد و در قسمت زیرین به زیبایی قفسه بندی و فضایی برای ذخیره سازی لباس و وسایل اضافی ایجاد کرده است که به راحتی با بالا بردن تخت خواب قابل دسترس می باشد.

در اتاق خواب، تهویه مطبوع از بالای قفسه کتاب انجام می شود و زمانی که همه چیز بسته است و فضا تاریک می شود حفره های کوچک  دایره ای در اندازه های مختلف موجود روی درب دیواره ی تخت خواب به زیبایی نور را وارد فضا می کند.

شیک ترین خانه های تهران در مقابل ساده و عجیب ترین خانه ایران

به نظر شما آرامش و زندگی در کدام یک از این خانه ها بیشتر یافت میشود؟ در ادامه تصاویری از مدرن ترین و شیک ترین خانه های ساخته شده در تهران و گفتگویی با صاحب عجیب و ساده ترین خانه متحرک ایران را مشاهده میکنید

 

شیک ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

http://s6.picofile.com/file/8206225918/Pictures_of_billionaires_stylish_modern_homes_and_city_44.jpg

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

 

 

جالب ترین و عجیب ترین خانه ایران

خانه خریدن شاید یکی از بزرگترین اهداف اقتصادی خانواده هاست که برای رسیدن به این موضوع تمام تلاششان را انجام می دهند. سالها پس انداز می کنند وام می گیرند تا بتوانند خانه شان را در دل محله محبوبی که دوستش دارند بگیرند. اما محمد شافعی پیرمرد ۶۷ ساله تهرانی اینطور نیست. او دوست دارد خانه اش سبک باشد تا با خودش همراه شود. خانه ای که شاید روزی در شمالی ترین محله پایتخت باشد و روزی دیگر در یکی از جنوبی ترین محله های شهر. خانه ای که احتمالا کوچکترین خانه دنیاست اما آقای شافعی آسوده ترین شب هایش را در آنجا گذرانده است.

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

از آپارتمان و خانه های سیمانی متنفرم

محمد شافعی زاده متولد تهران است. تا کلاس چهارم بیشتر درس نخوانده چون حس و حال درس خواندن نداشته و همین موضوع باعث شد از مدرسه اخراج شود. شافعی سالها در شغل دوزندگی و تودوزی خودروها فعالیت کرده است و حالا می خواهد فقط استراحت کند و به علاقه هایش برسد. «بخاطر فشار زندگی و خستگی روحی و روانی، بیمار شدم. پس از ترخیص از بیمارستان با کمک پسرم آپارتمان کوچکی در منطقه سبلان خریدم و چون عاشق طبیعت بودم آپارتمان را تبدیل به گلخانه کردم. صدها گلدان با تزئین سنگ‌های عتیقه و قیمتی و گلدان‌ها و گیاهان منحصر به‌فرد از بین رفت.
دیگر از آپارتمان و خانه های سیمانی متنفر شده بودم. یک سال بلاتکلیفی و سرگردان بودم که ایده ساخت کلبه سیار که برخاسته از داغ دل سوخته‌ام بود به سرم زد.»

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

برای ساخت این کلبه ۴ سال زحمت کشیدم

شافعی یکهو به سرش می زند که یک وانت پیکان از ایران خودرو بخرد بعد از آن کمک فنرها و زیرسازی خودرو را حسابی تقویت می کند. اسکلت کلبه را نیز می سازد و در آن آشپزخانه، مکانی برای خواب و استراحت، کمد لباس و محلی برای نگهداری از گلدان تعبیه می کند. برای ساختن این کلبه از جنس چوب سراغ طبیعت می رود و هرچوبی که به نظرش به این کار می خورد را برمی دارد تا اینکه ۴ سال طول می کشد تا خانه آرزوهایش را بنا کند. اما آقای شافعی زاده تمام این ۴ سال را داخل ماشینش سپری کرده است به امید روزی که می تواند داخل کلبه اش بخوابد.

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

ییلاق و قشلاق با کلبه چوبی

اولین سفر آقای شافعی با کلبه اش از مشهد شروع می شود و بعد از آن سفرهای یکی از پس از دیگری آغاز می شوند. «  در فصل بهار به استان‌های شمالی کشور می‌روم. تابستان‌ها آذربایجان، پائیز تهران و شهرستان‌های اطراف و زمستان‌ها، استان‌های گرمسیر.» صاحب این کلبه سیار عاشق طبیعت گردی است و به قول خودش پایش را روی گاز فشار نمی دهد بلکه هرجا دلش خواست نگه می دارد و یک استکان چای تازه دم می نوشد و به طبیعت زیبای آنجا خیره می شود. همین خصلت آقای شافعی باعث شده که جریمه نشود اما ظاهر عجیب و غریب ماشینش همیشه سوال بسیاری از مامورین انتظامی بوده است. «در طول مسافرت‌ها بارها مأموران راهنمایی و رانندگی جلوی من را گرفته‌اند و می‌گیرند اما وقتی ماشین و امکانات کلبه را از نزدیک می‌بینند، به من تذکر می‌دهند که خلاف آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی عمل کرده‌ام اما تابه‌حال جریمه‌ام نکرده‌اند.»

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

همه می خواهند با این کلبه عکس بندازند

تقریبا تمام کسانی که آقای شافعی و ماشین عجیب و غریبش را می بینند دلشان می خواهد چند دقیقه ای را با او و کلبه دست سازش بگذرانند و عکس یادگاری بگیرند. «بجز مأموران راهنمایی و رانندگی، ماشین‌های عروس مرا وادار به توقف می‌کنند و از بیرون و داخل کلبه عکس یادگاری می‌گیرند و می‌روند دنبال زندگیشان. مردم همه جا در محل توقف و در جاده، دستور ایست می‌دهند! دور ماشین جمع می‌شوند و درباره کلبه از من سؤال می‌کنند، داخل کلبه را می‌بینند و فیلمبرداری و عکسبرداری می‌کنند و چند تصویر به‌یادگار با من می‌‌گیرند و می‌روند.» البته دیگر این موضوع برای آقای شافعی عجیب نیست و او باید در این دو سال به این موضوع عادت کرده باشد.

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

بعد از مرگم کلبه ام را خراب نکنید

بسیاری از کسانی که آقای شافعی را با کلبه سیارش دیده اند بارها سعی کردند این کلبه را از وی بخرند و قیمت گرفته اند. حتی برخی ها قیمت های نجومی داده اند و حتی خواسته اند کلبه اش را با یک واحد آپارتمان عوض کنند اما جواب آقای شافعی به همه درخواست ها منفی بوده است. آقای شافعی یک خانه ۳۱۰ متری بزرگ در محله نارمک دارد به گفته خودش اگر دلش آپارتمان می خواست می رفت و داخل همانجا زندگی می کرد چون دلش نمی خواهد به این ماشین و کلبه پناه برده است. آقای شافعی بیشتر از ۴ سال است که هیچ خانه ای نخوابیده است شاید دو سه ساعتی به خانه فرزندانش رفته و به آنها سرزده اما اصلا دوست نداشته که شب را آنجابگذراند. آقای شافعی تنها یک آرزو دارد آن هم این است که کسی مستندی درباره او کلبه چوبی اش بسازد وقتی هم درباره مرگ حرف می زند یک وصیت می کند که کسی کلبه آرزوهایش را خراب نکند. حداقل آن را برای دوستی با طبیعت و به منظور گردشگری در یکی از پارک ها قرار دهند اما نگذارند این کلبه که با سختی ساخته شده خراب شود.

شیک ترین و عجیب ترین خانه های ایران

۱۰ زیباترین خانه در جهان

برای آن دسته از افرادی که به این خانه‌ها علاقه‌مند هستند،فهرستی۱۰ زیباترین خانه در جهان از ده زیباترین خانه در جهان را گرد آورده‌ایم که با روح و روان‌تان بازی می‌کند. با ما همراه باشید.

۱۰ زیباترین خانه در جهان

در میان نیازهای ابتدایی مختلفی که انسان دارد، یکی از مهم‌ترین نیازها سرپناه است. انسان نیاز به محلی برای حفظ حریم خصوصی و محافظت از خود و البته مرزهایی دارد که قلمرو او را مشخص می‌کنند. از روزگاران قدیم، انسان مطابق با ملزومات خود و ابزاری که در اختیار داشته، خانه می‌ساخته است. همراه  با گذشت زمان و پیشرفت در معماری و مصالح ساختمانی، خانه‌های زیبا و خلاقانه‌ی زیادی ساخته شده‌اند. امروزه خانه‌های زیادی در سراسر جهان هستند که با توجه به معماری، طراحی و یا اهمیت تاریخی‌شان خاص و متفاوت در نظر گرفته شده‌اند.

در ادامه ۱۰ زیباترین خانه در جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۰. قلعه دراکولا در رومانی

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این خانه که یکی از  زیباترین خانه‌ها در جهان است نزدیک به بران در رومانی ساخته  شده‌است.همان‌طور که از نام آن قابل حدس است،‌گفته می‌شود که این خانه متعلق به دراکولا، یک شخصیت افسانه‌ای در تاریخ، است.

این خانه ۵۷ اتاق دارد و در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده است.

 

۹. فرانچوک ویلا در لندن

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این خانه که در مرکز لندن در بلگریویا واقع شده‌است، یکی از زیباترین خانه‌ها در سراسر  جهان است. فرانچوک ویلا همچنین یکی از گران‌ترین املاک موجود در لندن است. این خانه دارای شش طبقه است و به سبک ویکتوریایی منحصر به فردی ساخته شده است.

مطلب مرتبط: ۶ گرانترین غذا و نوشیدنی جهان

۸. ویکتورین ویلا در اوکراین

۱۰ زیباترین خانه در جهان

ویکتورین ویلا محل اقامت یک بازرگان زن اوکراینی است که به دلیل کارهای خیریه‌ای که انجام می‌دهد،‌ معروف است. این خانه پنج طبقه دارد و به طور افراط‌آمیزی تزئین شده‌است.

ویکتورین ویلا دارای یک استخر بزرگ، سونا، سالن بدنسازی مجهز و یک سالن تئاتر بزرگ است. این تجملات و افراط در دکوراسیون، بدون شک آن را به یکی از زیباترین خانه‌ها  در جهان تبدیل کرده‌است.

۷. آپ‌داون کورت در انگلستان

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این ویلای فوق‌العاده لوکس آپ داون کورت در انگلستان واقع شده است و دارای  امکانات بی‌شماری است. تجملات در این خانه فراوان است، از استخر گرفته تا زمین بازی.

این خانه روی قطعه زمین وسیعی ساخته شده‌است و ۱۰۳ اتاق دارد. با توجه به معماری دوست‌داشتنی‌اش دارای طراحی زیبا و البته واقعا پرهزینه‌ای است. ارزش این خانه را ۱۳۹ میلیون دلار برآورد می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۲۰ پرجمعیت ترین شهرهای جهان بر اساس تراکم : شامل تهران

۶. مانور – لس آنجلس، کالیفرنیا

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این خانه یکی از زیباترین  خانه‌ها در جهان است. مانور بزرگ‌ترین خانه در این شهر است و واقعا به خاطر سبک و معماری منحصر به فردش مشهور است.

مساحت این خانه ۴.۶ هکتار است و به سبک مانور فرانسوی ساخته شده‌است. این خانه‌ی باشکوه، تجملات بی‌شماری دارد و قیمت آن حدودا ۱۵۰ میلیون دلار است.

مطلب مرتبط: ۱۹ بزرگترین شهرهای جهان در طول تاریخ

مطلب مرتبط : ۳۰ بهترین کشور برای زندگی در ۲۰۱۶

۵. فیرفیلد پاند نیویورک، ایالات متحده

۱۰ زیباترین خانه در جهان

در دوران باستان قلعه یا دژ با آب احاطه می‌شد، این خانه نیز مطابق با همین الگو ساخته شده‌است. اما تفاوت اصلی در این‌جا این است که آب دور خانه به دلایل امنیتی استفاده نمی‌شود و فقط جنبه‌ی زیبایی دارد.

گفته می‌شود که این خانه بزرگ‌ترین خانه در آمریکا است و مساحت آن بیش از ۱۶۳ کیلومتر مربع است و ۱۷۰ میلیون دلار ارزش دارد. با توجه به همه‌ی این‌ها، این خانه به راحتی در لیست زیباترین  خانه‌ها در جهان قرار می‌گیرد.

۴. عمارت هرست – سان سیمون، کالیفرنیا، ایالات متحده۱۰ زیباترین خانه در جهان

این خانه به یک روزنامه‌نگار معروف آمریکایی تعلق دارد و در ساحل مرکزی کالیفرنیا ساخته شده‌است. هرست توسط راندولف در دورانی که در حیطه‌ی حقوق مشغول به کار بود خریداری شد.

این خانه در منطقه‌ی بورلی هیلز زیبا واقع شده و همین زیبایی آن را دو چندان کرده است. عمارت هرست – سان سیمون خانه‌ای بزرگ با ۳۹۹ اتاق خواب است و با توجه به زیبایی و شکوه و جلالی که دارد محل  ساخت بسیاری از فیلم‌های معروف هالیوود بوده‌است.

۳. ویلا لئوپولد در ریویرای فرانسه

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این خانه یکی از زیباترین و همچنین یکی از گران‌ترین خانه‌های جهان است،‌که در سال ۱۹۰۲ ساخته شد و بعد از شاه لئوپولد نام‌گذاری شد.

ویلا لئوپولد در واقع برای معشوقه‌ی پادشاه ساخته شده بود و امروزه مساحت آن به حدود ۷۴۳۲ متر مربع توسعه داده شده‌است. ارزش این خانه حدودا ۵۰۶ میلیون دلار است.

 

۲. پنت‌هاوس در لندن

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این آپارتمان در هاید پارک لندن قرار دارد و به راحتی می‌توان گفت که یکی از زیباترین خانه‌ها در جهان است.

پنت‌هاوس به حدی گران است که قیمت آن برای هر ۱ فوت مربع ۶۰۰۰ پوند است، که برای شاغلین در حوزه‌ی املاک و مستغلات، مایه‌ی نگرانی است. تمام اتاق‌ها به زیبایی و به طور افراط‌آمیزی تزئین شده‌اند و همین آن را به یکی از زیباترین خانه‌ها در جهان تبدیل کرده‌است.

مطالب مرتبط: ۱۰ راحت ترین کشور برای مهاجرت

۱. عمارت آنیتیلیا- بمبئی،‌هند

۱۰ زیباترین خانه در جهان

این خانه احتمالا محبوب‌ترین و زیباترین خانه در جهان است. آنیتیلیا یک ساختمان ۲۷- طبقه است و مالک آن موکش آمبانی، ستاره‌ی دنیای کسب و کار  است. ‌” تاج  محل عصر جدید‌” لقب دیگری است که به این خانه داده می‌شود. مساحت این خانه ۳۷۱۶ متر مربع است.

به این ترتیب موارد ذکر شده در این فهرست ۱۰ زیباترین  خانه‌ی جهان هستند که به دلیل طرح‌های بدیع و دکوراسیون مجلل و باشکوه و البته مغز متفکرهایی که آن‌ها را ساخته‌اند، معروف شده‌اند.

معرفی انواع چوب مورد استفاده در مبلمان به صورت خلاصه

چوب‌های رایج در بازار مبل ایران

امروزه در ساخت انواع مبل و به خصوص مبل کلاسیک، چوب و یا فرآورده‌های چوبی نظیر ام دی اف و نئوپان و. به کار برده می‌شود. معمولاً در طراحی چنین مبل‌هایی از مصالحی چون چرم، پارچه و چوب با نسبت‌های مختلف استفاده می‌شود. از آنجایکه چوب در طراحی مبلمان نقشی اساس دارد و اساس و پایه کار را تشکیل می‌دهد، بهتر است انواع چوب را بهتر بشناسیم تا در هنگام خرید انتخاب نیکوتری داشته باشیم.

کیفیت مبل با نوع چوب و اسکلت کار (کلاف) وابستگی کامل دارد. کلاف‌هایی بی کیفیت، به زودی مشکل آفرین خواهند شد. از این رو در این مطلب به بررسی انواع چوب‌هایی که بیشتر در صنایع مبلمان کاربرد دارد می‌پردازیم.

1-چوب گردو

چوب درخت گردو، ریز بافت با نقوشی زیبا و به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای سوخته است. از انواع چوب‌های محکم و نسبتاً با دوام محسوب می‌شود به دلیل سختی و تلخ بودن گردو، حشرات چوب خوار تمایلی به خوردن آن ندارند که از مزایای چوب گردو می‌باشد. به دلیل استحکام خوب، معمولاً از چوب گردو در اسکلت مبلمان استفاده می‌شود؛ زیرا در برابر کشش و خم شدن و همچنین فشارهای وارده، مقاومت خوبی دارد و چوبی نیمه سنگین محسوب می‌شود. علاوه بر صنایع مبلمان، چوب گردو در کارهای تزیینی و فانتزی نیز کاربرد دارد و در ساخت آلات موسیقی و مجسمه‌های چوبی، منبت کاری و معرق کاری نیز به وفور استفاده می‌شود.

2-چوب راش

چوب درخت راش، از چوب‌های نیمه سنگین و مقاوم و سخت است، به دلیل سختی نسبتاً زیاد، حشرات و قارچ‌ها نمی‌توانند به چوب راش آسیب برسانند و این از مزایای راش است. چوب راش در طبیعت به رنگ کرم و مایل به قرمز دیده می‌شود. در بازار مبل ایران دو نوع چوب راش ایرانی و وارداتی استفاده می‌شود. چوب راش وارداتی به تازگی از کشورهای هم مرز شمالی به ویژه آذربایجان و گرجستان وارد کشور شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب راش وارداتی از رطوبت و ابعاد مناسبی برخوردار است و در صنایع مبلمان، ضایعات کمتری ایجاد می‌کند. چوب راش گرجستان کیفیت بسیار خوبی دارد. مبلمان ساخته شده با چوب راش بسیار سنگین‌تر از موارد مشابه می‌باشند.

3- چوب توسکا

یکی دیگر از چوب‌هایی که در صنایع مبلمان استفاده می‌شود چوب توسکا می‌باشد که در ایران نیز به وفور یافت می‌شود. چوب توسکا از چوب‌های نیمه سنگین تا سبک محسوب می‌شود و در دو نوع ییلاقی و قشلاقی عرضه می‌شود. هر دو نوع چوب توسکا در مجاورت آب مقاومت خود را حفظ می‌کند و رطوبت را به خوبی تحمل می‌کند. از لحاظ رنگ پذیری و ابزارخوری و پرداخت، چوبی مناسب است و در صنایع مبلمان مصرف می‌شود. چوب توسکا از انواع چوب کم دوام محسوب می‌شود و مبل‌های ساخته شده با چوب توسکا از قیمت کمتری برخوردار است.

4-چوب روسی

در بازار مبل ایران به هر گونه چوبی که از کشور روسیه وارد شود، چوب روسی گفته می‌شود. معمولاً چوب روسی‌های وارداتی به رنگ سفید می‌باشند. در واقع چوب روسی از گونه‌های کاملاً مختلفی از نراد و یا کاج می‌تواند باشد. چوب روسی از ترک‌های کمتری برخوردار است و به خوبی سمباده خورده و پیچ خوری بسیار مناسبی هم دارد و به همین دلیل چوبی مناسب برای مبل وصنایع مبلمان است. در مبل سازی معمولاً ترکیبی از چوب راش و چوب روسی استفاده می‌شود.

5-چوب ملچ

گونه‌ای نارون را در شمال ایران ملچ گویند. ملچ از چوب‌های درشت بافت و نیمه سخت می‌باشد. چوب ملچ دارای رگه‌های سبز و زیبایی است و خود چوب ترکیبی از قهوه‌ای و قرمز است. در صنایع مبلمان چوب ملچ کاربرد فراوانی دارد که به دلیل دوام خوب و مقاومت در خمش است. برای ساخت سازهای موسیقی، قایق، در و موارد دیگری استفاده می‌شود ولی بیشترین کاربرد ملچ در صنایع مبلمان و مبل سازی است.

6- چوب افرا

یکی از درختانی که درجنگل های شمال ایران می‌روید درخت افرا می‌باشد و این به جهت اسیدی بودن خاک در جنگل است که خاکی مناسب رشد درخت افرا است. افرای سیاه، افرای پر چینی، افرای کوهستانی، افرای برگ چناری، افرای سرخ، افرای بزرگ صنعتی شبه چناری، از انواع افرا می‌باشند که همه گونه‌ها سریع الرشد بوده و به راحتی ازدیاد می‌شوند. چوب افرا سفید مایل به کرم و کمی درخشنده و صدفی است. افرا از چوب‌های نیمه سنگین با قابلیت پرداخت آسان می‌باشد و به همن دلیل در صنایع مبلمان کاربرد بسیاری دارد.

7-چوب بلوط

چوب بلوط از چوب‌های درشت بافت محسوب می‌شود و در برابر سایش مقاوم است. بلوط دارای مقدار زیادی تانن است که مانع از حمله قارچ‌ها و حشرات چوب خوار می‌شود. این چوب به رنگ قهوه‌ای روشن و زیبایی دیده می‌شود. بلوط ایرانی انواع مختلفی دارد که از بحث این مقاله خارج است. در صنایع مبلمان از چوب بلوط بیشتربرای تهیه روکش استفاده می‌شود.

8- آکاژو (ماهاگون)

ماهاگون چوب زیبایی است که از بیرون به رنگ سفید و مایل به صورتی دیده می‌شود و پس از برش، داخل چوب قرمز رنگ است. از ویژگی‌های چوب آکاژو اینست که با تغییر جهت نور درخشش متفاوتی را ایجاد می‌کند و نقوش موجی، مجعد، جناغی و زیبایی را به بیننده القا می‌کند. در صنایع مبلمان برای روکش و مبل سازی بیشترین کاربرد رادارد. از چوب‌های گران قیمت در سراسر دنیاست. نسبت به خشکی و ضربه مقاومت بسیار خوبی دارد ودر پرداخت و پیچ خوری به خوبی می‌توان با این چوب کار کرد.

9- چوب چنار

چوب درخت چنار از چوب‌های نیمه سخت و سنگین محسوب می‌شود و به رنگ روشن و تقریباً سفید با لکه‌های قهوه‌ای صدفی دیده می‌شود. چوب چنار دوام بالایی دارد و نیمه سخت و سنگین است. بیشتر برای ساخت در اماکن متبرکه، دسته ابزارو صندوق استفاده می‌شود. در بازار مبل ایران برخی از صندلی‌ها از چوب چنار ساخته می‌شوند.

10-چوب آبنوس

درخت آبنوس چوبی خوشبو دارد و بسیار مقاوم بوده و از سختی و استحکام خیلی خوبی برخوردار است. چوب آبنوس در طیف رنگی از زرد سفید تا قهوه‌ای و سیاه را در بر می‌گیرد و از تنوع رنگی خوبی برخوردار است. در بازار مبل ایران برای ساخت اجناس لوکس به کار می‌رود و در تهیه مبل مدرن، میز و صندلی، ویترین، کنسول و. استفاده می‌شود.

نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل ۲۰۱8

زمانی که به طراحی نمای ساختمان مدرن فکر می کنید، ممکن است اولین طرح هایی به ذهنتان می آید ساختمان هایی  ظریف و سفید رنگ یا  با رنگ هایی شبیه به سفید باشد. اما رنگ های متفاوت در ساختمان های جدید می توانند کاملا در هماهنگی با معماری مدرن به حیات خود ادامه دهند. در این مطلب با نماهایی روبرو خواهید شد که بر این موضوع صحه می گذارند.

 

در مدل زیر یکی از بی نظیرترین نماها برای یک ساختمان اداری را مشاهده می کنید. نمای ساختمان بانک ها در اکثر نقاط دنیا کسل کننده و خسته کننده هستند حتی در کشورهای پیشرفته جهان، ساختمان بانک ها بگونه ای هستند که با وقار و دوامی که از خود بنمایش می گذارند سعی در تحت تاثیر قرار دادن بیننده و جذب آنها به سمت خود می کنند. بنابراین نتیجه چنین تفکری بوجود آمدن ساختمان هایی می شود که از ستون های متعدد و بزرگ در نمای خود استفاده می کنند تا بیشتر شبیه ساختمان های آثار باستانی شوند. اما در کشور ژاپن به هیچ وجه  اینگونه نیست. در این کشور بانک ها (یا حداقل بانک هایی که از این طراحی استفاده می کنند) می خواهند به صورت دوستانه، صمیمی، در دسترس، جذاب و از همه مهم تر برابر دیده شوند. ساختمان بانک زیر از رنگ هایی که در رنگین کمان وجود دارد در نمای خود استفاده کرده و توسط گیاهانی در قسمت های برآمده ساختمان تزیین شده اند.

building facade designs 1 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

building facade designs 2 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

ساختمان دوم هم بنای بانک دیگری در کشور ژاپن است که از طرحی با سایه بان های ناهمسان و رنگارنگ در نمای خود استفاده می کند. ساختمانی که هر رهگذری را برای ایستادن در زیر سایه بانش به خود دعوت می کند.

modern building facade designs 17 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building facade designs 21 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building facade designs 31 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

ساختمان سوم متعلق به یک کودکستان است که نمایی کاملا متحرک و رنگارنگ دارد. در این بنا کودکان می توانند با چرخاندان پنل های چوبی، نمای مورد پسند خود را در ساختمان کودکستانشان بوجود بیاورند. این کودکستان خلاقانه در کشور اسلوونی قرار دارد.

modern building dacade designs 1 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building dacade designs 2 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building dacade designs 3 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

در ادامه با نمونه های دیگر آشنا خواهید شد:

 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building dacade designs 11 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building dacade designs 21 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

 

modern building dacade designs 31 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

modern building dacade designs 4 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

نمای ساختمان مدرن

modern building dacade designs 5 نمای ساختمان مدرن و شیک با طراحی رنگارنگ و جذاب مدل 2015

 

عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

عکس سرویس خواب نوزاد می تواند ایده های جالبی برای انتخاب مدل مناسب سرویس خواب نوزاد در اختیار شما قرار بدهد تا با نگاهی باز  خرید خود را انجام دهید. در بین لوازمی که برای سیسمونی نوزاد تهیه می کنیم سرویس خواب نوزاد مهم ترین وسیله ای است که برای تزیین اتاق کودک تهیه می شود، بنابراین باید با کسب اطلاعات و جست و جو کردن از طریق اینترنت یا کاتالوگ های شرکتی به بررسی دقیق اینگونه وسایل بپردازید. در این مطلب تعدادی از بهترین نمونه های سرویس خواب نوزاد را گرد آوری کرده ایم تا شما را با بخشی از مدل های موجود در بازار آشنا کرده باشیم.

سرویس خواب نوزاد از سه تکه دم دستی مانند بالش، لحاف و تشک و یک تکه بزرگ که همان تخت و کمد می باشد تشکیل شده است. سرویس خواب نوزاد مانند هر جنس دیگری به مدل های ایرانی و خارجی تقسیم می شود که تفاوت هایی را هم در ظاهر و هم در کیفیت خود دارند. سرویس خواب های ایرانی معمولا  از مدل های تیترون و مخمل تهیه شده اند اما فرقشان با جنس های خارجی در نوع مخمل آنهاست که مرغوب تر است و حساسیتی برای نوزاد در پی ندارد. این عامل دلیل اصلی ارزانی مدل های ایرانی نسبت به مدل های خارجی است. مقایسه و کسب اطلاعات دز این زمینه،  کمک زیادی به شما برای تشخیص جنس های مرغوب ایرانی و خارجی از جنس های چینی و بی کیفیت بازار می کند. بنابراین در خرید سرویس خواب نوزاد مناسب برای فرزندتان سعی کنید از طریق جست و جو و خواندن کاتالوگ های موجود به بررسی و بدست آوردن اطلاعات درباره محصولات موجود در بازار بپردازید. مدل هایی که د زیر مشاهده می کنید تقریبا از قیمت های بالای یک میلیون تومان شروع می شوند و تا ۳ میلیون تومان هم می رسند اما از بهترین نوع های موجود در بازار هستند که ایمنی و راحتی را به فرزند شما هدیه خواهد داد.

baby nursery room design ideas 1 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby nursery room design ideas 2 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby nursery room design ideas 3 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby nursery room design ideas 4 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby nursery room design ideas 5 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 1 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 2 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 2 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 3 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 4 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 5 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 6 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 7 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 8 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 9 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 10 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

baby sleeping service 1 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

عکس سرویس خواب نوزاد

baby nursery room design ideas 6 عکس سرویس خواب نوزاد در طرح و رنگ های بسیار شاد و متنوع

سبک کلاسیک  دکوراسیون داخلی و معماری سبک کلاسیک 2018

جدیدترین و شیک تریندکوراسیون داخلی و معماری سبک کلاسیک 2018

انواع مجموعه مدل دکوراسیون شیک و جدید

پیشنهاد مدل دکوراسیون های جدید و شیک برای سال 2018 و 97 می باشد

همراه با مدل های جدید مقالات زیبایی در ضمینه  سلامت , سبک زندگی , روانشناسی و… قرار میدهیم

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

دکوراسیون سبک کلاسیک

–  طرح‌ها و الگوهای زیبا از جمله پارچه‌های شطرنجی، راه‌راه، گلدار، کرباس و … در سبک کلاسیک به کار می‌روند. شما می‌توانید در ترکیب این پارچه‌ها آزادانه عمل کنید اما از یک پالت رنگی مشخص استفاده کنید و خیلی رنگ‌های تیره و روشن به کار نبرید. اگر می‌خواهید همین ظاهر را به روز داشته باشید، از طرح‌های بزرگ و رنگ‌های شاد استفاده کنید.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

سبک کلاسیک یا همان سنتی غربی ممکن است قدیمی و منسوخ به نظر برسد اما همچنان طرفداران بسیاری دارد. در این سبک همه اشیا از مبلمان آنتیک گرفته تا پارچه‌های گلدار چاپی حسی آشنا دارند و گرم و جذابند. شاید در نگاه اول خانه‌ای که به سبک کلاسیک طراحی شده سخت و خشک به نظر برسد اما مبلمان تمیز، پارچه‌های زیبا، رنگ‌های باوقار و حسی از نظم، آسایش و راحتی مورد نیاز ما را تأمین می‌کند.یادتان باشد نباید همه پارچه‌های به کار رفته در فضای شما نقش و طرحدار باشند؛ حتی حضور یک صندلی گلدار می‌تواند به کلاسیک بودن فضای شما کمک کند.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

– فضا‌های کلاسیک به سطوح زیبای گچبری و کنده‌کاری شده معروف هستند. اگرچه دلیلی ندارد که قرنیزهای سنتی خیلی تزیینی باشند اما وجود آنها وزن و ارزشی که درخور سبک کلاسیک است را به فضا می‌بخشد. طاقچه‌های گچبری شده، دیوارکوب‌های چوبی کنده‌کاری شده و قرنیزها و جزییات گچ‌کاری در دیوار و سقف از نمادهای شاخص سبک کلاسیک است ولی سعی کنید در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید.   –  در فضاهای کلاسیک هیچ زاویه تیز و خط مستقیمی دیده نمی‌شود. تأکید این سبک بر خطوط و فضاهای منحنی است. وسایل مدور حسی از دنج بودن و اصالت را برمی‌انگیزد و با صندلی‌ها و میزهای پایه‌دار در هماهنگی و موازنه است. در این سبک بالشتک‌ها چاق‌وچله هستند و تعداد کوسن‌ها فراوان است.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

– در یک فضای کلاسیک، رنگ بیش از حد برجسته نمی‌شود و استفاده از آن بسیار محتاطانه است. استفاده از رنگ‌های خنثی مانند کرم، بژ، خاکستری مایل به قهوه‌ای‌ و قهوه‌ای مایل به زرد در این سبک  متداول است اما قهوه‌ای‌های تیره، قرمزها، سبزها و آبی‌های تیره نیز در فضاهای سنتی ظاهری فوق‌العاده زیبا خواهند داشت.– رنگ‌های خنثی همیشه جلوه زیبایی دارند اما اگر می‌خواهید کمی تغییر در رنگ ایجاد کنید، اندکی از این اصول فراتر بروید. می‌توانید از آبی کم‌رنگ، بنفش کم‌رنگ، سبز بهاری، زرد یا حتی قرمز روشن کمک بگیرید.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

– چوب هایی با رنگ تیره همانند چوب درخت گردو، گیلاس، ماهون و بلوط بر سبک کلاسیک حکومت می‌کنند. نرده‌های چوبی، الوارهای بیرون‌زده  از سقف، مبلمان و کف چوبی همگی به یک فضای سنتی و کلاسیک گرما می‌بخشند و آن را دنج و راحت می‌کنند.  –  تقارن و تعادل از ویژگی‌های اصلی سبک کلاسیک است. در این سبک مبلمان در یک چیدمان رسمی و در امتداد محور اتاق قرار می‌گیرد تا حاضران به راحتی به گفت‌وگو دعوت شوند؛ البته دلیلی ندارد که همه‌چیز با هم هماهنگ باشد اما این سبک مناسب کسانی نیست که به ناهماهنگی و شیوه‌های تلفیقی علاقه دارند.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

اگر می‌خواهید فضای شما بیش از اندازه متقارن و ایستا نباشد، با لوازم دکوری مانند تعدادی قاب‌ روی یکی از دیوارها یا چندین گلدان روی یک شلف یا حتی با قالیچه‌ای بی‌شکل در فضا حرکت ایجاد کرده و آن را از خشکی درآورید.– گلیم‌ها، فرش‌های ایرانی و قالیچه‌های شرقی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند. این قالیچه‌ها و فرش‌ها مانند جواهری در دکوراسیون کلاسیک می‌درخشند و با تمام عناصر آن هماهنگ می‌شوند. حضور گرم و سنگین این فرش‌های پرنقش و نگار در فضا همه‌چیز را تحت شعاع قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید اندکی از تسلط و غلبه این نوع فرش‌ها در فضا بکاهید، با اندازه‌شان بازی کنید؛ مثلا از قالیچه‌های کوچک یا فرش‌های باریک برای فضاهایی مثل ورودی و راه‌پله ها  استفاده کنید.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

 

– برق و درخشش ملایم را در فضای کلاسیک فراموش نکنید. لوازم روشنایی و لوسترها را از جنس‌ها یا رویه‌های برنجی، برنزی یا مسی انتخاب کنید. آینه‌های قاب‌دار و آثار هنری نیز بستر مناسبی برای ایجاد این تلألو و درخشش هستند. لوسترهای کریستال و شمعدان‌ها فضای کلاسیک و سنتی شما را تکمیل می‌کنند. قرار نیست برق سطوح برنجی و برنزی چشم را خیره کند. این سطوح بهتر است تیره، زنگار گرفته و بافت‌دار باشند تا حس حقیقی سنتی و قدیمی بودن را القا کنند.        –  پرده‌هایی با پارچه‌های ضخیم و لوکس و تزیینات منگوله‌دار سبک کلاسیک را یادآوری می‌کنند. این پرده‌ها می‌توانند ساده، پلیسه‌دار، به صورت نیم‌پرده یا حتی شید باشند. اگر می‌خواهید فضا زیادی مجلل نشود و طرفدار سادگی هستید، استفاده از شیدهای رومی را به شما توصیه می‌کنیم.

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک


– در دکوراسیون کلاسیک تجهیزات و وسایل تزیینی در کنار هم چیده می‌شوند. لوازم دکوری مثل ظروف چینی، مجسمه‌ها و گیاهان معمولا در ارتفاع چشم قرار می‌گیرند. گاهی هم بشقاب‌ها و سینی‌ها به دیوار نصب می‌شوند. در این سبک همچنین از آینه‌های بزرگ و قدی استفاده می‌شود. رنگ‌های سرد، دیوارهای خالی و قفسه‌های خلوت که از صمیمیت و دعوت‌کنندگی فضا می‌کاهند، در سبک کلاسیک جایی ندارند.   

 

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک کلاسیک چیست,انواع دکوراسیون سبک کلاسیک ,شیک ترین سبک کلاسیک در معماری

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک کلاسیک چیست,انواع دکوراسیون سبک کلاسیک ,شیک ترین سبک کلاسیک در معماری

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک کلاسیک چیست,انواع دکوراسیون سبک کلاسیک ,شیک ترین سبک کلاسیک در معماری

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک کلاسیک چیست,انواع دکوراسیون سبک کلاسیک ,شیک ترین سبک کلاسیک در معماری

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک کلاسیک چیست,انواع دکوراسیون سبک کلاسیک ,شیک ترین سبک کلاسیک در معماری

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک کلاسیک چیست,انواع دکوراسیون سبک کلاسیک ,شیک ترین سبک کلاسیک در معماری

سبک کلاسیک، معماری سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک